ריבלין: "מעולם לא חשבתי שמאשימים אותי בטרור"

    יוסי אשר 4 Comment on ריבלין: "מעולם לא חשבתי שמאשימים אותי בטרור"
    9:04
    02.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on בניגוד לדעה הרווחת: למה באמת היהודים לא עלו לארץ לפני השואה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה, לא ראש הממשלה או שר הביטחון, היה האח"מ הנוכח ביותר בדיון הציבורי על אירועי הדמים של סוף השבוע שעבר. אם מישהו הטיל בעבר ספק ביכולתו של הנשיא ריבלין יצליח להאפיל על קודמו בתפקיד, הממשיך להידחף ללא הרף למרכז הבמה, סיפקו האירועים הללו תשובה צלולה. דברי הגינוי הריבליניים ונאומי ההלקאה העצמית שלו חוללו אהדה גדולה וסערה גדולה. שמאלנים מובהקים נפלו על כתפיו, ימנים מובהקים קיללו אותו בפייסבוק. היו גם איומים. אנשיו התלוננו במשטרה.

    "הרגשה של פחד אישי לא קיימת אצלי", הוא מבהיר השבוע לחגי סגל וגדעון דוקוב בראיון שיתפרסם מחר במקור ראשון וחלקים ממנו פורסמו היום. "אני הולך לכל מקום, אם מסכימים אתי שם ואם לא מסכימים. אלה שלא מסכימים אתי צריכים להבין שאני דואג לא רק לקורבנות של מעשי האלימות האחרונים, אני דואג לעם שלי ולמדינה כולה".

    אדוני, מי אשם ברפיון בטיפול בטרור הפנימי שעליו דיברת השבוע? השב"כ? מערכת המשפט?
    "אנחנו כולנו. החברה אשמה. היא לפעמים מסיחה את דעתה מתופעות אלימות הולכות וגוברות. אנחנו לא יכולים להחשות עוד. כשמשהו אלים כזה בא מתוכנו הוא הופך להיות נגדנו עוד יותר מאלה שמבקשים לכלות אותנו כי איתם אנחנו כבר יודעים להתמודד".

    ומה חשבת השבוע כשבשמאל הושיטו אצבע מאשימה לימין כולו, למתנחלים באשר הם?
    "יש כאלה שחושבים שהאידאולוגיה הימנית היא זו היוצרת את הרצון להפעיל טרור, אבל אני מכיר הרבה אידיאולוגים שמאמינים שאת ארץ ישראל אפשר לקנות מתוך אהבה ולא מתוך שנאה לאחרים. לגבי תחושת ההכללה עלי לומר שאני עצמי ימין ואני לא מרגיש שאני מואשם. אחרי רצח רבין קמתי מיד ואמרתי שאני נגד אוסלו ובכל זאת לא רצחתי את רבין. הדברים נאמרו בלי חשש כי לא חשתי שמאשימים אותי ברצח רבין. ההאשמה היום מופנית רק למי שמאמין בטרור. מי שלא משתמש בטרור, ומרגיש שמאשימים אותו, צריך ללכת ולפשפש במחשבותיו. אני מעולם לא חשבתי שמאשימים אותי בטרור".

    מאז החיכוכים ששררו בינו לבין ראש הממשלה נתניהו סביב בחירתו של ריבלין עוד טרם התקיימה סולחה בין שני האישים אך בנקודת הזמן הקיצית הזו מגלה הנשיא רצון להנמיך את הלהבות: "ראש הממשלה הוא ראש הממשלה, אני נשיא המדינה. בכל מה שקשור למדינת ישראל אנחנו פועלים בתיאום מוחלט, כמובן כל אחד על פי דעתו, אבל עד היום לא התגלעו הרבה מחלוקות".

    אתה עדיין מתנגד מוצהר לפתרון שתי המדינות?
    "לא שיניתי את עמדתי. ואם אתם רוצים אני מוכן כאן, בתור נשיא, לשוב ולהצהיר: שאני מאמין באמונה שלמה שיהודי יכול לחיות בכל מקום בארץ הזאת".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      הריבלין שבתמונה זהו הריבלין האמתי…..=

    2. 1

      ריבלין יהודי טוב, רק שחסר לו פוליטיקל קורקט. ואינו יודע להכניס בנאומיו מילות הסתייגות מתוכן הטקסטים שלו. "בני עמי בחרו" רק היה חסר האות מ"ם: "מבני עמי", והכל היה נשמע אחרת.